Asociația The Social Incubator a inițiat un proiect pentru susținerea tinerilor vulnerabili din punct de vedere educațional, prin meditații de grup și 1 la 1.
În cazul tinerilor care provin din sistemul de protecție a copilului, viața lor se poate schimba la 18 ani, dacă aceștia nu continuă studiile într-o formă de învățământ la zi sau nu se angajează cu forme legale. La 18 ani, dacă nu este îndeplinită una dintre aceste condiții, tinerii trebuie să părăsească sistemul de protecție, total nepregătiți pentru viață. Odată ieșiți din sistem, șansele acestor tineri de a se integra cu adevărat în societate sunt foarte reduse, pentru că:
- Anual, aproximativ 3.500 de tineri părăsesc sistemul de protecție a copilului, nepregătiți pentru viața pe cont propriu
- Doar 1 din 40 de tineri care părăsesc sistemul de protecție a copilului se angajează legal
- România este #1 în Uniunea Europeană în ceea ce privește numărul de persoane traficate
Asociația a inițiat acest proiect, pentru tinerii între 14-18 ani (clasele VIII-XII), cu scopul a veni în întâmpinarea nevoilor de consolidare și înțelegere a materiei pentru examene (evaluarea națională și BAC), dar și pentru aprofundarea materiei de liceu.
Am identificat peste 50 de tineri care și-au dorit să beneficieze de meditații, din județele Timiș, Vaslui, Prahova, Vâlcea, Buzău, Galați, Olt și București. Materiile fiind: limba română, matematică, geografie, biologie, informatică sau engleză.
Există un call to action activ, pentru meditatori, unde oamenii din întreaga țară se pot înscrie pentru a ajuta un copil sau un tânăr provenind din categorii vulnerabile să învețe mai ușor. Fie că sunt studenți, profesori, traineri, antreprenori sau IT-iști mesajul le este adresat deopotrivă.
Meditatorii trec printr-o sesiune de induction, unde primesc informații despre beneficiari, metode de lucru și pașii următori în procesul de meditații 1 la 1. Echipa de suport include și un psihoterapeut, pentru eventualele situații în care este necesară intervenția, pentru o bună desfășurare a relației meditator – beneficiar.
Procesul de meditații este 1 la 1, matchingul se face după ce se stabilesc nevoile beneficiarului și experiența meditatorului. Prin intermediul tehnologiei meditatorul se conectează cu beneficiarul, îl ajută să înțeleagă mai bine materia predată la școală și chiar să se pregătească de teze și examene.